söndag 16 maj 2010

Brutna löften

Någon gång i julas lovade jag mig själv att för varje tygbit som hittade sin väg in i mitt liv för att stanna där, så skulle jag göra av med minst två tygbitar. Helt enkelt för att mängden textilier skulle bli hanterlig. Jag har brutit det där löftet flera ggr om men jag FÖRSÖKER att tänka på det. Typ hela tiden. Jag kan inte förmå mig till att sälja något men jag ivrar för att ge bort tyger till den som ska göra om hemma t.ex, eller sy något till sig själv eller andra. Jag har insett att Tradera är en källa till mycken glädje men att det går förskräckligt fort att få tag på det där tygstycket eller klänningen - det är bara ett klick bort - det gäller att tanken hinner ifatt handen innan jag köpt mig ännu ett stycke textil som, i slutänden, ska innebära att två andra textilier byter skepnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar