torsdag 14 oktober 2010

Tygminnen 2

Jag fortsätter mina tygminnen. Mitt lapptäcke består i princip bara av gamla tyger som alla har en historia bakom sig. Det finns bara två tyger som jag köpt för att fylla ut. Jag har hållt på med täcket i många år och jag hoppas varje år att jag äntligen ska kunna avsluta det och så går det året också men vem vet.. Kanske i år...

Mittentyget tror jag har varit en mammaklänning. Tyget var av det lite tjockare "vävda" varianten. Lapparna töjde sig rätt bra när jag skulle sy fast den i lapptäcket trots att dom inte alltid var klippta på skrådden. Jag gillar materialet.. så 70-tal.



Ännu ett snyggt, äldre tyg. Jag kommer själv inte ihåg i vilket sammanhang som tyget användes men mamma säger att det satt som möbelklädsel, av det tunnare slaget, på en bänk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar