onsdag 14 maj 2014

Nya knutar

Renoveringen går vidare. All ytterpanel är borta på hallen o dom har gjort nya syllar o nya knutar o jag vågar titta på mina knutar igen. Dom har varit så vissna o trista så jag har inte vågat titta på ett par år men nu ser det friskt ut. Så skönt!


Dörren hade satt sig o det var svårt att låsa upp. Det var även svårt att låsa men efter ett uppmuntrande samtal med snickarn så lyfte jag upp dörren lite o kunde låsa.

Hade tänkt övernatta men det var riktigt kyligt i hallen o bäddsoffan i v-rummet är inte den skönaste så jag slet som ett djur för att gräva upp alla växter på framsidan av huset o flytta dessa inför dräneringsarbetet.


I rabatten, fr kameran räknat, stod en stor härlig vit doftpion, en klängros, pieceros, flera okika röda rosor, rosa riddarsporrar, hesperis, malva, tulpaner, odlad gullviva (gul) o längst ut en rejäl tuva praktlysing. Pionen satt som en betongklump i marken o hur jag än knuffade på den o grävde omkring den så rörde den sig inte. Till slut, efter ett samtal med syster L, gick jag lös på roten med såg o kniv. Jag satte ner den till vänster om boden, med förhoppning om att den ska överleva o växa vidare. Just den skulle jag bli väldigt ledsen om den dog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar