måndag 30 juni 2014

Kommunikation är A och O

Ja, brist på kommunikation kan innebära en hel del merjobb o merkostnader helt i onödan. Bristande kommunikation är väldigt ofta orsaken till irritation, frustration o besvikelse. I alla relationer är kommunikation A och O.

Det skulle dräneras runt huset, marken skulle släntas av o en 1 m bred grusgång skulle leda fram till förstukvisten. När jag kom ut i fredags såg det ut såhär


Min fina vackra gräsmatta... Where are thou?

Jag fick en klump i magen o undrade var vår kommunikation hade brustit o gick det att ordna upp detta? Efter ett santal med byggaren idag blev svaret att träfasaden låg lägre än markytan runt omkring o det mår den inte bra av. Så man hade släntat av. Jag var förtivlad.Försökte intala mig själv att det är materiellt. Nu har vi dock kommit överens att dom lägger tbax en stor del av jorden igen o sedan får jag så gräsmatta. Inser att det kommer att dröja dock innan gräset är så pass stabilt så det tål att klippas, lekas på, vara på etc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar