måndag 14 juli 2014

Slänga saker

E hjälpte mig även att röja i huset o i ladan o slänga saker. Vi slängde m&p:s sängar, madrasserna o ett gäng kuddar. Sängarnas resårbottnar hade jag ngn idé om att spara o använda som spaljéer men jag vågade inte riktigt presentera den idéen o sanningen att säga har jag nog inte riktigt det där skrotögat som krävs för att göra skrot till fint, så att det ser vackert o naturligt ut så dom åkte till tippen. Fast jag tänker fortfarande lite på dom ändå...

E gillar att slänga o hon är bra på det. Hon ställer precis rätt frågor, lite småjobbiga sådana som typ "vad ska du ha den till?", "kommer du VERKLIGEN att använda den?", "har du inte redan typ en sån förut, som jag aldrig sett dig ha" osv. Jättebra frågor. Jag är lite mer eftertänksam än hon så jag behöver en spark i rumpan för att verkligen ta itu med saker ibland. Nu gick det fort undan o även om jag, så här i efterhand, kan fundera på om det gick för fort så är det inget jag riktigt ångrar att vi gjorde oss av med. Jo, kanske en o annan lampskärm :). Jag fick med nöd o näppe behålla två men resten åkte till Pingstkyrkan.

Det blev en massa yllefiltar över efter det att sängarna försvann. Jag ska börja med att lämna in dom på tvätt o sen sälja dom. Det är mest Tidstrand o även om jag älskar både hennes filtar o yllefiltar i allmänhet så känns det som att det kanske inte behövs så många filtar i ett o samma hem. Kanske.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar